Ostanimo u kontaktu

FOTO - VIDEO

Dovršena animacija 3D modela renesansnog Dubrovnika

Objavljeno prije

Konačno je finalizirana animacija 3D modela Dubrovnika prije 1667. godineStipan Ujdur iz Opuzena je na 3D modelu, foto rendiranom snimanju, VR stvarnosti i  animaciji radio pune dvije godine uz pomoć Martina van der Meijdea (autor trešnje i razorene ville Sponza) i Nikole Vidića (autor raznih zvučnih  efekata).

Kako je vidljivo na animaciji prikazane su u dnevne životne situacije civilnog i vjerskog života Grada. Naravno i iz različitih perioda, neke scene su prikazane na malo šaljiv, a druge na ozbiljan način. Zanimjiva je scena ipred tvrđave Lovrijenca, kada su mlečani došli s tadašnjim jedrenjakom, današnje  platforme za izvođenje radova na vodi ili u blizini vode. Ovakvi jedrenjaci su imali sve zanatske, zidarske stručne kapacitete za brze radove, imali su i svoju kuhinju za radnike i prateće vojno osoblje. Proporcije ovakvih brodova su ravne velike palube s najnužnijim  kabinskim djelom.

Naoružanje, vojni arsenal koji se vidi na kuli Minčeta bio je isti i na ostalim tvrđavama i zidinama, bio je najmoderniji za ono doba. Zbog specifične geopolotičke lokacije Grad je ulagao mnogo novca u naoružanje i obranu.

Prikazani su svi javni  slojevi duštva, najmanje je prikazan administrativni upravni sloj, knez, senatori i ostali kadrovi.

Glazbeni izvori su različiti, ponovo remiksani prema scenama za koje su zvučna kulisa. Prevladava renesansna glazba mediteranskog podneblja. Podijeljeno je u nekoliko scena sa specifičnom zvučnom kulisom, osim kod velike Onofrijeve fontane gdje se može čuti šum vode i glasovi razgovora. Luntja je  primarni instrument osim dijela od franjevačkog samostana do crkve sv. Vlaha, ovdje je primarna sakralna glazba, odnosno orgulje i gregorijanski napjev na latinskom jer se tada latinski koristio u crkvenoj liturgiji.

Scena kod Orlandova stupa ima također specifičnu zvučnu podlogu, čuju se bubnjevi i bas kao najava nečega, u početku se čuju i lanci kada netko okova korača, ovdje su dovodili okovane osuđenike i izlagali ih kao stup srama.

Od ville Sponza do Kneževa dvora zvučna podloga je renesansna lutnja, kod fontana , male Onofrijeve i židovske čuje se šum vode, kod štanda s kovačem se čuje zvuk kovanja čekićem po metalu.

Od Kneževa dvora do ville Sponza je renesansna lutnja pirm instrument, u početku se čuje zveket mačeva, nakon toga topot koraka dubrovačkih vojnika.

Drugi tonovi prevladavaju izvan zidina unutar i izvan Porta, primarna je tadašnja flauta jer se u pozadini čuje šum valova mora i galebovi. Kod Lovrijenca primarni su bubnjevi kao topovska paljba, isto kao i na tvrđavi Minčeta. Završna scena potresa za podlogu ima specfične efekte trešnje i eksplozija. Na kraju, kada je scena razorenog Dubrovnika u plamenu čuje se zvonjava zvoda, zvuk uobičajen za obavještavanje o svim katastrofama.

Autor 3D modela i animacije je Stipan Ujdur iz Opuzena, Hrvatska.

Autor trešnje i razorene ville Sponza je Martin van der Meijde iz Arnhema u Nizozemskoj.

Autor raznih zvučnih efekata je Nikola Vidić iz Zagreba, Hrvatska.

SUSJEDSTVO

Potvrđen prvi slučaj zaraze koronavirusom u Čapljini

Objavljeno prije

Prvi slučaj zaraze koronavirusom, nakon Mostara, Konjica, Jablanice i Čitluka, zabilježen je kod jedne osobe i u Čapljini.

U subotu u poslijepodnevnim satima u Sveučilišnoj kliničkoj bolnici Mostar na Covid-19 je ukupno testiran 51 uzorak, od kojih je jedan rezultat pokazao da i u Čapljini ima pozitivnih na koronavirus.

Ovu informaciju Čapljinskom portalu potvrdili su iz Stožera civilne zaštite HNŽ.

Nastavi čitati
Pekarstvo Metkovka – Reklama1 300×250
Grey&Pardino Pub Kviz 300px

Najčitanije